sobota, 10 stycznia 2015

PŚ w Zakopanem - poradnik

Witajcie!
Szczerze mówiąc, nie planowałam poradnika zakopiańskiego, ale skłoniły mnie do jego napisania liczne prośby. Chcę Wam zaproponować współpracę – jeśli macie kolejne pytania, to dodawajcie je w komentarzach, a ja będę uzupełniać ten post. 

 (kupbilet.pl)

Zakopiańskie zawody różnią się od tych wiślańskich. Jest trochę mniej szans na zdobycie autografów… Jednakże, jeżeli chcecie o nie walczyć, udajcie się na sektor C. On graniczy z domkami skoczków i jest tam szansa na powiększenie swojej kolekcji. Mało tego, sektor C jest położony obok drogi skoczków z wybiegu do domków. To miejsce znajduje się obok tzw. mostku – kibice przechodzą górą, a skoczkowie dołem. Widziałam, jak chociażby Andreas Kofler rok temu wyjął plik kartek i przekazał je kibicom, którzy mieli miejsca obok drogi, którą przechodzą zawodnicy (jest to poniżej tego mostku). Ja sama uzyskałam autograf Kamila po tym, jak cierpliwie czekałam po zawodach przy siatce odgradzającej sektor C i domki. Kamil podszedł do nas z kartkami i nie przeliczyłam się. Poza tymi dwoma miejscami, możliwość kontaktu ze skoczkami istnieje w miejscu, gdzie opuszcza się sektor C. Nie mam z tym miejscem żadnego doświadczenia, więc nie opiszę go dokładnie, ale będziecie wiedzieć, że to „tam”, ponieważ będą obecni w nim kibice, czekający na skoczków. Generalnie, jeśli chcecie zobaczyć rzeczy zakulisowe (jak np. rozgrzewkę skoczków), to polecam Wam sektor C – ja przy słynnej siatce odgradzającej spędziłam długie minuty i mam miłe wspomnienia. Nie wiem, czy w sektorze D istnieje miejsce, w którym można mieć kontakt z zawodnikiem, więc nie będę Was wprowadzać w błąd.

2 lata temu przeżyłam wspaniały wyjazd. Odbyło się to za sprawą hotelu Hyrny, w którym mieszkali skoczkowie. Zdobywanie autografów i zdjęć było tam bardzo proste, dlatego wspominam to miejsce bardzo dobrze. Teraz, skoczkowie mieszkają w COSie. Są kibice, którzy cierpliwie czekają na nich przed bramą wejściową. Sama tam byłam i widziałam, iż niektórzy wychodzili pobiegać, nieliczni nawet zatrzymywali się koło kibiców. Jestem jednak zdania, że COS to o wiele gorsze miejsce niż Hyrny. Nie będę Was jednak zniechęcać i powiem – wybierzcie się tam, może się Wam poszczęści i zdobędziecie wymarzoną pamiątkę.

Postanowiłam Wam wrzucić kilka moich zdjęć z wyjazdu 2013 i 2014. Zobaczcie sobie, jakie możliwości stwarzał hotel Hyrny. :) 

2013
hotel Hyrny:






 zakulisowe zdjęcia zrobione z sektora C:




 2014 - zdjęcia robione z mostku:







Udanych wyjazdów życzę wszystkim!

28 komentarzy:

  1. Właśnie szkoda że nie hyrny (moja ciocia ma tam koleżankę) :D
    Z tego mostku, jest możliwość podpisania zdjęć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mostku nie, ale niżej mostku jest taka możliwość (choć musisz powalczyć z ogrodzeniem).

      Usuń
  2. Świetny poradnik. Już nie mogę się doczekać wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku sam się wybieram, mam nadzieje ze uda sie polapac cos :) Mam zamiar najbardziej dzialac w czasie kwalifikacji.Na skokach bede 1 raz wiec mam jeszcze kilka pytan :) O jakim mostku mowa haha,w ktorym to jest dokladnie miejscu ? W zakopcu bede juz chyba z 15 raz a na skocznie wjezdzalem z 2 razy,lecz za chorobe nie kojarze zadnego mostku.Ten sektor C najlepszy do zbiernaia to bedzie ten w kolorze szarym cxy ten na brazowo ?

    P.S: Cala swoja wymianę zabieram ze soba (do wymiany > 120 grafow,tylko sport) wiec jesli ktos bedzie zainteresowany wymiana podpisow prosze pisac na miala : tomiwan.iwanicki538@gmail.com, tam podesle liste i zarezerwuje to co ktos chce, a formalnosci na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego, że nie kojarzysz, gdy nigdy nie byłeś na skoczni. ;) Mostek doskonale widać na dołączonym obrazku - napisałam przecież, że pod nim przechodzą skoczkowie, a na górze są kibice. Jest to miejsce między jedną częścią sektora C, a drugą. Kolor szary od brązowego niczym się nie różnią. Musisz sam zdecydować, gdzie zajmiesz sobie miejsce. Ja brałabym na brązowym, koło przejścia skoczków (czyli mostku).

      Usuń
  5. Pod COS-em są szanse, ale takie 60 % :) I jeszcze pytanie, czy jak przyjazd ekip jest zaplanowany na 12;00, to oni podjeżdżają pod COS?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku, właśnie się wybieram, w piątek o 12 będę już czekał pod COSem i oczywiście na skoczni na C, udało się tak że już dawno kupiłem na ten sektor :D
    Może uda się coś zdobyć, bardzo dziękuję za ten poradnik, przyda mi się :)
    Mam jeszcze pytanie, może się orientujesz jak to wygląda ze zbieraniem przy COSie, da radę ? Bo na C to będę walczył z siatkami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Wbierasz się na kwalifikacje, ja też będę pod COSem. Jak chcesz to się odezwij, może jakaś współpraca :) :)
      Mój e-mail: dawid_zbieracz@o2.pl

      Usuń
    3. Napisałem ;)

      Usuń
  7. Skoczkowie z COSu na skocznię chodzą pieszo?
    Łatwo będzie zdobyć autograf od:
    Vasilieva
    Freitaga
    Haybocka
    Bardala
    Koudelki
    Ito
    Kasai?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy na pieszo, niektórzy busami z całą drużyną. Ciężko powiedzieć czy akurat Ci skoczkowie będą wychodzili pieszo, ale wiesz zawsze można też spróbować zatrzymać busa czy coś ;)
      Trzeba kombinować :)

      Usuń
  8. Ja mam pytanie dotyczące autografów. Muszę wysłać kopertę z znaczkiem i listem, i jeszcze w tej kopercie ma się znaleźć koperta zadresowana do mnie z kupnem IRC?

    OdpowiedzUsuń
  9. Żeby wejść na skocznie samemu, trzeba mieć skończone 18 lat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj regulamin zawodów.

      Usuń
    2. Mam ten sam dylemat,przeczytalam regulamin i nie jest tam o tym wspomniane wiec mysle ze wpuszcza nas ;)

      Usuń
  10. Mam sektor C na sobotę i tak sie zastanawiam czy wziąć sobie jakiś zeszyt na autografy czy to raczej nie ma sensu?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę kolekcji, mega jest!

    Powodzenia w sesji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog, moim zdaniem jeden z najlepszych o tej tematyce, jakie znam, wielokrotnie mi pomógł w uzupełnianiu mojej kolekcji ;). Mam takie małe pytanko, czy pisząc list do skoczka, można poprosić go o wysłanie autografu z konkretnej interesującej nas serii tj. sponsor, narty, czy też z ubiegłego sezonu ? Z góry dziękuję za udzieloną mi odpowiedź :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że można, bp dla kolekcjonerów to często jedyna nadzieja na uzyskanie danej, wymarzonej kartki. :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy blog. Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. a w którym hotelu mieszkali skoczkowie w 2015r?

    OdpowiedzUsuń
  15. 34 year-old Graphic Designer Isabella Vowell, hailing from Rimouski enjoys watching movies like "Snows of Kilimanjaro, The (Neiges du Kilimandjaro, Les)" and Listening to music. Took a trip to San Marino Historic Centre and Mount Titano and drives a Prelude. sprawdz innych uzytkownikow

    OdpowiedzUsuń