sobota, 19 kwietnia 2014

53. Austriacki Związek Narciarski



Hej!
Najwyższy czas, żeby napisać post o AZN, o który pytacie bardzo często. Należy wyjaśnić kilka spraw, co na pewno ułatwi początkującym kolekcjonerom życie. Otóż rok temu wypełniłam formularz na ich stronie i jak później informowałam Was na blogu, otrzymałam cenne podpisy. Wiele osób odnosiło podobne sukcesy jeszcze kilka miesięcy po mojej zdobyczy, ale od dłuższego czasu na autografy dzięki formularzowi, liczyć nie można. Oczywiście nie zagwarantuję Wam, że jest to dożywotnio zlikwidowany sposób, ale na pewno nie podpiszę się pod wypełnianiem formularza, jako sposobem na otrzymanie kartek. W obecnej sytuacji, silnie rekomenduję tradycyjną prośbę. Żeby zorientować się, jak sobie z tym radzą Austriacy, jakoś w lutym wysłałam do nich list. Byłam zachwycona, gdy już tydzień później otrzymałam odpowiedź! Nie dość, że są szybcy, to nie musimy martwić się o IRC. Serdecznie Wam polecam ten sposób, bo można pisać zbiorowe prośby i bardzo to ułatwia życie. Jak już informowałam w FAQ, nie jest tak, że w jednym momencie posiadają autografy wszystkich skoczków, ale po kilku tygodniach sytuacja się zmienia i możemy śmiało ponowić prośbę o wymarzoną kartkę. Ostatnim razem dostałam od AZN nową kartkę Thomasa, co bardzo mnie ucieszyło. Pozostałe podpisy były powtórkami, które już pokazywałam na blogu, więc dodaję tylko Morgiego. I jeszcze jedno, ich adres:


Österreichischer Skiverband
Olympiastraße 10
A-6020 Innsbruck
Austria

AKTUALNY 2017

Kolejny raz zachęcam do nieoglądania się za formularzem i pisania listownych próśb.
Pozdrawiam!



110 komentarzy:

  1. Hej. Pisal ktos do zwiazku niemieckiego lub japonskiego? Odsylaja autografy? Z gory dzieki za odpowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Jak nie IRC do związku to co wtedy wzamian?;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu koperte z adresem do siebie.

      Usuń
    2. No to zwrotna ale serio nawet bez.znaczka? a ta glowna do skoczka też bez niczego? Same adresy? Xd

      Usuń
    3. No żeby wysłać list od siebie musisz mieć znaczek i zaadresowaną. Na tej zwrotnej tylko swój adres, bo przeciez nie posiadasz austryjackich znaczków.

      Usuń
    4. Jesteście naprawdę niezastąpieni.
      Tak jak już zostało powiedziane - nie ma żadnego "zamiast IRC". Jeśli go nie potrzeba, to wysyłasz jedynie prośbę i kopertę zwrotną (oczywiście bez znaczka).

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Hejo! Czy jak wysyłasz koperty to czymś się one wyróżniają? Chodzi mi np. O kolor koperty i kolor kartki czy normalnie zawsze zwykła biała wysyłasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nigdy nie wyróżniałam w żaden sposób swoich kopert. Nie wysyłam kolorowych, nie dodaję też rysunków (bo nie mam za grosz pojęcia o tym). Moją domeną są białe koperty. ;)

      Usuń
  4. Gratuluję i zapraszam do mnie, chociaż dopiero zaczynam ;)
    http://zakochana-w-skokach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, bardzo ładna jest ta kartka. Jeszcze nigdy takiej nie widziałam. Gratuluję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję bardzo serdecznie! :) i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję i każdemu kto zaczyna zbierać autografy i chce wysłać swój pierwszy list za granicę to polecam właśnie napisanie do AZN-u. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj. Gratuluję Ci świetnych autografów! Życzę Ci aby kolekcja wzrastała i wszystkiego co najlepsze okazji świąt =)http://autografy-patrycji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję i życzę Wesołych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesli piszesz swoj adres to dopisujesz POLAND> :)
    Wesołych Swiat :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale na pewno bez kuponu odesla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co wy macie z tymi kuponami? xd ja zawsze wysylam znaczek albo nic i jest spoko

      Usuń
    2. Większość zagranicznych skoczków lub związków narciarskich go wymaga

      Usuń
    3. Racja, bez kuponów w naszej branży ani rusz.

      Usuń
  12. gratuluję, może wkrótce również od nich dostanę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. gratulacje <3
    zapraszam: http://ashyxv.tumblr.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, chciałabym napisać prośbę o autograf do Andreasa Wanka, ale nigdzie nie mogę znaleźć jego adresu pomożesz ? Bo trochę głupio tak pisać do niego na fb xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w poście o nim - zapraszam do kontaktu mailowego.

      Usuń
    2. xD Okey, a gdzie mogę znaleźć twój e-mail :D

      Usuń
    3. Jest taka ramka na blogu jak "kontakt", jest również formularz kontaktowy...

      Usuń
  15. Te znaczki za 1,75zl to wyglądają tak że sa niebieskie i jest na nich napisane 350g ale ceny nie ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tak właśnie od jakiegoś czasu wyglądają znaczki dla listu zwykłego.

      Usuń
    2. Dzia;* Takie znaczki wysyłasz do naszych Polaków?

      Usuń
  16. Hej mam pytanie trzeba wysyłać koperte zwrotną cczy nie ? i jeszcze co trzeba napisć w środku. Z góry dziękuje za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze trzeba wysłać kopertę zwrotną (po to ona jest, żeby Ci w niej odesłali autograf), na niej piszesz tylko swoje dane :)

      Usuń
  17. Pamiętasz może ile czekałaś na odpowiedź, gdy wypełniłaś formularz? (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bodajże 3 tygodnie, ale to już nie ma większego znaczenia.

      Usuń
  18. Jaka śliczna kartka! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję kartki!
    Jak napisałaś prośbę o autografy, tak jak w tym poradniku, czy do Związku Narciarskiego pisze się trochę inną. Prosiłaś o autografy wszystkich, czy tylko wybranych skoczków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W FAQ napisałam parę słów o prośbie do zn. Jest ona krótsza i prostsza - taką właśnie napisałam. Nie pamiętam dokładnie co napisałam. Być może nie sprecyzowałam swojej prośby, bo nie miałam konkretnych oczekiwań. ;)

      Usuń
  20. A czy dostaniemy od nich też autograf Gregora Schlierenzauera ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, rok temu otrzymałam kartkę i nawet plakat Gregora. Teraz już nie dostałam żadnego jego podpisu. Ciężko wyrokować. Tak jak napisałam w notce - ich zapas autografów się po prostu zmienia i nigdy nie mamy pewności, że interesujący nas podpis jest u nich "na magazynie". ;)

      Usuń
  21. Pisał ktoś ostatnio do AZN? Chciałabym się dowiedzieć jakie autografy mają na stanie, ponieważ jak ostatnio pisałam do nich prośbę to dostałam Krafta, Koflera i Hayboecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam akurat komentarz, że ktoś dostał Poppingera. Ale nie pochwalił się, kiedy pisał.

      Usuń
    2. Ja popiego dostałem :)

      Usuń
  22. Gratuluję!, po przyjściu kartek z Eve-nement Team i PZN-u rozochociłem się i skorzystam z adresu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. http://www.oesv.at/allgemein/kontakt/index.php znalazłem takie coś na stronie AZN-u czy to jest ten forumulaż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Ciągle zmieniają odnośnik do niego, ale to jest właśnie ten słynny niegdyś formularz.

      Usuń
    2. Wypełniłem go może :) akurat się uda :)

      Usuń
  24. Ostatnio wysłałem do nich list i jedyne autografy o które prosiłem i których nie dostałem to kartki Morgiego i Schliriego (pozostałe 5 dostałem). Jeśli teraz wyślę to jest szansa że dostanę je?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Tylko poczekałabym trochę dłużej, bo po słowie "ostatnio" sądzę, że przerwa między prośbami nie byłaby zbyt duża.

      Usuń
    2. List dostałem od nich około 3 tygodnie temu (może więcej)

      Usuń
    3. Czyli posiadasz ich autografy sprzed miesiąca. Moim zdaniem są marne szanse, żeby przez tak krótki czas stan ich "magazynu" się drastycznie zmienił. Ja bym napisała np. przed sezonem zimowym, na początku listopada. Mogą mieć wtedy świeże dostawy autografów (ale to tylko moje domysły).

      Usuń
  25. Czesc! A nie powinno byc 6020 Innsbruck? Bo tak jest podane na stronie FIS i na tych kopertach co odnich przychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może się zmieniło od czasu mojej prośby, dzięki za info, już zmieniam.

      Usuń
  26. mam pytanko :) jeśli piszę do AZN-u poraz trzeci to napisać jak mam na imię na wstępie czy nie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie? Przecież na kopercie zwrotnej zobaczą twoje dane. A uwierz oni otrzymują tyle próśb ze na pewno nie pamiętają czy piszesz 1 czy 4 raz :)

      Usuń
    2. Polecam do nich wysyłać :) ja już 2 raz napisałam i nawet nie czekałam całego tygodnia i mam :)

      Usuń
  27. przepraszam, ale wydaje mi się, że w adresie powinno być A- 6010 Innsbruck ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, trochę się zaorałam, bo gdy ich wygooglałam, to wyraźnie było napisane "Olympiastraße 10, 6020 Innsbruck, Austria". Ale masz rację, bo na blogu podałam też wersję z 10. Może nastąpiła zmiana?

      Usuń
  28. to lepiej pisać 6010 czy 6020? A ty na jaki adres pisałas.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na bank pisałam 20, tak samo jak jest w poście.

      Usuń
    2. Mam pytanko:) Kiedy wysyłałaś do nich list z adresem 6020? Bo widzę, że dużo osób piszę, że nastąpiły zmiany na 6010 a ja w środę wysłałam z adresem 6020 i zastanawiam się czy do nich dojdzie:)

      Usuń
    3. No niestety, było to jakiś czas temu. Ale na pewno dojdzie, nie musisz się martwić. ;)

      Usuń
  29. Ja wysłałam prośbę 15 stycznia na adres podany tutaj i autografy doszły mi dzisiaj, jestem mega zadowolona. Blog bardzo pomocny, dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ile najdłużej czekałaś na odpowiedź z AZN ?

    OdpowiedzUsuń
  31. a jak to trzeba zaadresować ?

    OdpowiedzUsuń
  32. Czy AZN nadal wysyła karty z autografami czy tylko te plakaty z nadrukowanymi autografami ? Bo ostatni wysłałam prośbę o Krafta i Gregora i dostałam tylko plakat :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tym. Pewnie skończyły im się kartki po prostu.

      Usuń
    2. A kiedy najlepiej do nich pisać? Na początku sezonu, na końcu?

      Usuń
    3. To bez większej różnicy, nigdy nie wiemy czy mają podpisy oraz ile zajmie im odpisanie. Ostatnio np. kartek nie mieli.

      Usuń
    4. Właśnie dlatego pytam bo sama dostałam plakat :) a czy można wysłać do skoczków euro zamiast IRC?

      Usuń
    5. Oczywiście, że można.

      Usuń
    6. Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
  33. Czy z racji tego, że Morgi już nie skacze jest jeszcze możliwość zdobycia jego autografu pisząc do AZN? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne pytanie. Oni ostatnio nie wysyłali kartek, więc trudno powiedzieć, czy przy następnym zaopatrzeniu zdobędą kartki Morgiego...

      Usuń
  34. W prośbie do AZN wymieniać po kolei kogo się chce autografy? Przysyłają we własnej kopercie czy tej co się dało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, tak jak napisałam w przykładowym liście. Przesyłają je w zwrotnej, po to ją dajesz.

      Usuń
    2. A wiesz może gdzie zdobyć autograf Forfanga?

      Usuń
    3. Zapewne Norweski ZN ma jego kartki.

      Usuń
  35. skoro nie naklejamy znaczku na nasza koperte do nas to jak oni pozniej odsyłają ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskie znaczki do niczego się im nie przydadzą. Odsyłają na swój koszt, wystarczy się cieszyć.

      Usuń
  36. Pisząc, że "nie musimy martwić się o IRC" co miałaś na myśli? Do nich nie trzeba wysyłać kuponu? Na 100% wysyłają autografy na własny koszt? :) I jeszcze jedno... skąd ta różnica "A-6010" a "A-6020"? Bo już nie wiem jak wysyłać ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co autor miał na myśli? Ano to, że wysyłają autografy za darmo i nie musimy się głowić jak zdobyć nieszczęsne IRC. Tylu osobom wysłali, więc Tobie też powinni. :) Różnica wynikała z danych podawanych przez AZN. Jakkolwiek wyślesz, list na pewno dojdzie.

      Usuń
  37. A ile kartek najwięcej na raz wysłali komus z Was? bo nie wiem o ile wypada prosić :P tzn wiem, że część z wymienionych mogą nie mieć, ale ile wpisać, żeby nie przegiąć ?

    OdpowiedzUsuń
  38. gratuluje ;) zapraszam do mnie, dopiero zaczynam http://skokinarciarskie98.blogspot.com/2015/08/wisa-2015-dzien-pierwszy.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiesz może co się dzieje z AZN? Bo ja pisałam już 2 prośby i nie odpisali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, może przerwa letnia?

      Usuń
    2. ja wysłałam prośbę 3 tygodnie temu i też wciąż cisza.. a jak tak czytałam blogi to większości wysyłali w tydzien lub dwa... coś czuję, że jestem pechowcem i nic mi się nie dostanie :(

      Usuń
  40. Ja dostałam odpowiedź w zeszłym tygodniu, czekałam tydzień. :D W kopercie znajdowały się cztery autografy: Gregora Schlierenzauera, Michaela Hayboecka, Stefana Krafta i austiarckiej skoczkini Holz. List wysyłany priorytetem :D Polecam pisanie do nich :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto wiedzieć, to może poczta zawaliła,,

      Usuń
    2. Całkiem możliwe, może gdzieś list się zagubił. trzymam kciuki, żeby dotarła do ciebie odpowiedź, ja chcę napisać jeszcze raz i poprosić o dedykacje.

      Usuń
  41. A mógłby któś dać linka do AZN ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Prośba wysłana 4.03. a już dzisiaj otrzymałam moje pierwsze autografy! :D Dziękuję Ci serdecznie za ten blog. Jest tu dosłownie wszystko, czego potrzebuję :D Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, to wspaniale! Dobrze wiedzieć, że Austriacy tak prężnie działają :D Powodzenia w dalszym zbieraniu!

      Usuń
    2. Dziękuję :D

      Usuń
  43. No to ja chyba mam mega pecha, wysłałam do nich jeden list w lipcu - nic, maila w grudniu-nic, i jeszcze jeden list (nawet z irc) w lutym-również brak odpowiedzi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raz wysłałam bez IRC i dostałam. Za drugim razem wysłałam i nie dostałam nic. Zastanawiam się czy wysłać po raz 3. Może teraz spróbuję z IRC.

      Usuń
  44. Czy zamiast IRC trzeba dołączyć austriackie znaczki?

    OdpowiedzUsuń
  45. Czy w prośbie do AZN trzeba wymieniać od jakich skoczków konkretnie chce się otrzymać autografy, czy sami się „domyślą”?

    OdpowiedzUsuń