sobota, 12 lipca 2014

LGP w Wiśle - poradnik


Podstawowa strona, z której warto korzystać:  wisla-malinka.com


Witajcie! 
Zgodnie z moimi zapowiedziami, postaram się dziś podzielić z Wami radami dotyczącymi LGP w Wiśle. Niezbędny będzie plan skoczni, na którym oprę kilka ze swoich porad.
Doskonale zdaję sobie sprawę, że nie ma już co pisać na temat sektorów na zawody, bo bilety na siedzące trybuny są już wykupione. Nie zmienia to jednak faktu, że tak naprawdę treningi i kwalifikacje to najlepszy czas na zbieranie autografów. I na ten dzień bilety nabędziemy pod skocznią, a wybór może jeszcze zostać dokonany...

(kupbilet.pl)

SEKTORY

Są 3 sektory, które mogę polecić ze względu na autografy: A3, A4 i B1.
Najpierw parę słów o siedzących sektorach A3 i A4. Widok z nich jest wspaniały, wiślańskie zawody wiążą się nie tylko z bardzo dobrym dostępem do skoczków, ale również doskonałym widokiem na skocznię z tych dwóch trybun. Drugim, nieocenionym plusem są schody, którymi skoczkowie wędrują z wybiegu do domków (tuż przy fanach). Trasę, jaką pokonują skoczkowie, zaznaczyłam czerwonymi liniami na rysunku. Jak sami widzicie, to naprawdę wspaniała szansa na zdobycie autografów, ale i zdjęć – wiele osób również o nie prosi.
Jeśli mowa o B1 – jest to już sektor stojący, według mnie z kiepskim widokiem na skocznię (to subiektywne odczucie sprzed 4 lat, nie zrażajcie się nim), ale przez wielu fanów doskonale wykorzystywanym do autografowego biznesu. Na moim rysunku linia czerwona przechodzi jakby przez środek sektora, ale oczywiście sama trybuna B1 jest oddzielona od trasy skoczków barierkami, które są kluczowym miejscem do zdobywania wymarzonych podpisów. Owe barierki, ciągną się aż do domków dla skoczków (co stwarza wiele możliwości), wiele osób poświęca dobry widok na zawody dla zajęcia dobrego miejsca przy barierce, w celu zdobywania pamiątek. Jeśli macie to w planach – musicie się bardzo spieszyć! Od razu po otwarciu bram, miejsca przy barierkach znikają. Oczywiście, na treningach będzie o wiele mniej ludzi, niż na konkursach, ale fani skoczków nigdy nie śpią. ;)

ZDOBYWANIE AUTOGRAFÓW

Kilka osób pytało o to kiedy najlepiej. Jest kilka zasad, których warto przestrzegać – na pewno nie możemy oczekiwać od skoczka udającego się na start, że będzie rozdawał autografy. Podobnie, jak zawodnicy w trakcie treningu. Nie wypada im wtedy przeszkadzać. Poza tym, podzielę się swoimi doświadczeniami i powiem jak to wygląda w trakcie tych 3 dni. Otóż, podczas treningów wielu skoczków po każdym skoku rozdaje autografy, tak samo po kwalifikacjach. Dlatego uważam czwartek za najlepszy dzień do tego rodzaju działalności! Jest naprawdę dużo łatwiej i bardziej komfortowo niż na zawodach. W dniu konkursu jest już inaczej – część skoczków rozdaje autografy po serii próbnej i po ostatnim skoku, a część tylko po swoim ostatnim skoku! Musimy być wtedy przygotowani na mniejsze szanse otrzymania wymarzonego podpisu (po prostu warto o to zadbać w czwartek!). Jest także duży natłok ludzi, wielokrotnie niezorientowanych w temacie (kto to był?! Jak on się nazywa?!), którzy powodują, że skoczkowie mogą rozdawać autografy do jakiegoś miejsca (np. do sektora A3), a potem się znudzą i po prostu pójdą do domków. Pewnie jesteście ciekawi, gdzie ja zbieram autografy – podczas zawodów i w czwartek jestem zawsze na sektorach A3 lub A4. Kwestia przyzwyczajenia, po prostu bardzo dobrze mi się tam śledzi skoki, a przy okazji dba o kolekcję. Na B1 w trakcie czwartku i zawodów też jest pełno możliwości – skoczkowie kręcą się tam bez przerwy, a gdy nie są zajęci przygotowaniami, to spełniają życzenia fanów –za to do nas, na A3 i A4, już nie wrócą.
Zupełnie oddzielnym tematem jest zbieranie podpisów już po zakończeniu zawodów (lub kwalifikacji). Nie ważne, gdzie oglądałeś skoki – zawsze warto udać się po zawodach pod domki skoczków. Jest to kolejna szansa na autografy i (dla niektórych, przede wszystkim), na zdjęcia. Skoczkowie pakują się do busów (bądźcie gotowi na całkowite szaleństwo i tłumy ludzi), a wtedy często spełniają życzenia kibiców. Jeśli o mnie chodzi, to cudowna okazja na zdobycie kartek – w zdecydowanej większości skoczkowie rozdają je właśnie na koniec (chyba, że jesteś na B1 w trakcie skoków, a zawodnik jest już wolny, wtedy również masz szansę na kartki). Pisałam Wam ostatnio, że Vincent rozdawał kartki schodząc po schodach i jednocześnie je podpisywał... Był to kiepski pomysł, ale warty odnotowania, że ktoś mu te kartki przyniósł na górę. Generalnie, skoczkowie nie mają ze sobą kartek, gdy schodzą z wybiegu skoczni i tu musimy się opierać na własnych materiałach.
Pytaliście mnie o zdjęcia. Jestem na szalone TAK! Dość późno wypróbowałam taki sposób zbierania autografów, ale się nim zachwyciłam. Przygotowanie fotografii nie stanowi takiego dużego problemu (koszty też są niskie), a pamiątka wspaniała. Często pozwala to na posiadanie unikalnego autografu, bo może nie istnieć na świecie żadna inna osoba, która otrzymała podpis na dokładnie takim zdjęciu, jak Twoje. Przyznam, że wiążę się to z szaleństwami, bo czasem ciężko ogarnąć kolejność zdjęć, gdy skoczkowie kłębią się na schodach. ;) Ale od czego jest kilka serii skoków – spokojnie zdążymy zdobyć większość podpisów, na które przygotowane mamy zdjęcia.
Trzeba też wspomnieć o dwóch skrajnych 'rodzajach' skoczków. Jedni – poświęcający czas po każdym skoku na podpisanie wszystkiego, wszystkim. :D Tak, czasem aż mnie brał podziw, dla ich cierpliwości. Drugi biegun to znowuż skoczkowie 'nikomu, po żadnym ze skoków, niczego nie podpiszę'. Musicie być i na to gotowi. Było mi dość przykro, że niektóre z przygotowanych przeze mnie zdjęć prawdopodobnie nigdy nie zostaną podpisane, ale cóż – cuda się zdarzają, a poza tym trzeba się z tym po prostu pogodzić.
Nie będę się z Wami dzielić konkretnymi nazwiskami – zobaczycie sami. ;)

OTWARTY TRENING POLSKICH SKOCZKÓW

Jest to genialny pomysł dla osób zainteresowanych autografami Polaków. Muszę Was jednak zasmucić – rok temu organizacja była o wiele gorsza niż 2 lata temu. O ile sam trening oglądało się bardzo miło, to później nie wpuszczono nas na salę, tylko musieliśmy wyjść przed budynek. Spowodowało to ogromny ścisk, natłok ludzi i utrudniło to zdobywanie autografów i zdjęć tak swobodnie jak przed dwoma laty (kiedy wszystko odbywało się na sali). Co roku zmienia się też kwestia wejścia na trening – ostatnio trzeba było zarezerwować mailowo miejsca, w tym roku są rozdawane jakieś wejściówki (moim zdaniem gorszy pomysł). Oby chociaż temat dzikiego tłumu rozwiązano w jakiś fajny sposób. Tak, czy inaczej- możliwość zdobycia podpisów jest, dlatego serdecznie polecam.

OGÓLNIE O SKOCZNI

Pytaliście mnie też o kwestie samego obiektu w Wiśle. Ja jestem fanką tej skoczni. Serdecznie polecam wjechać wyciągiem na górę (za jakąś niewielką kwotę, z tego co pamiętam), zobaczyć wspaniałe widoki Malinki i wczuć się w rolę zawodników. Na dole z kolei, są budki z pamiątkami, pocztówkami i podobnymi rzeczami. Również kasa biletowa znajduje się zaraz przy wejściu na teren skoczni (tam będziemy nabywać bilety na kwalifikacje, albo na konkurs, gdyby ktoś jeszcze nie posiadał). Polecam zadbać o to odpowiednio wcześnie! Rok temu byłam świadkiem bardzo niemiłej sytuacji. Akurat skończyłam tradycyjną wycieczkę po obiekcie i odpoczywałam na ławeczkach niedaleko kasy. Okazało się, że budka jest otwarta dopiero od którejś tam godziny, a tłum chętnych kibiców (i przy okazji oburzonych), zwiększał się. Dopiero telefon z interwencją pomógł i obiecano, że ktoś zjawi się wcześniej. Upał był niemiłosierny i bardzo współczułam nieszczęśnikom z kolejki.
W dniu skoków nie będziecie mieli problemów z kupieniem gadżetów kibica przy skoczni. Stragany znajdują się wzdłuż drogi i możecie zaopatrzyć się we flagi, szaliki, trąbki, itd. Na pewno nie zabraknie atrybutów dla kibiców polskiej reprezentacji. Musicie być za to gotowi na zawód, jeśli szukacie np. średniej wielkości flagi innego kraju. Zauważyłam, że przeważają duże rozmiary flag i to nielicznych krajów. Małe flagi to zazwyczaj papierowe ‘nie wiadomo co’,  którego szczerze nie znoszę. Z szalikami jest lepiej – wybór jest spory, dla każdego coś miłego.
Podczas zawodów, możemy pożywić się na stoisku, do którego wejście znajdziemy w połowie schodów prowadzących z trybuny B1 do sektorów A3 i A4. Można tam kupić chociażby kiełbaski, czy niezwykle drogie napoje. ;)

Dodaję Wam moje prywatne zdjęcia, na których widać charakterystyczne miejsca, o których napisałam w poradniku.


Czyż widok z A4 nie jest piękny? 


Tutaj widok na sektor B1 z góry. Na zdjęciu widać część trasy, jaką przemierzają skoczkowie z wybiegu do domków. Pod tymi namiocikami pracują serwismeni, możemy zobaczyć też dolną stację wyciągu, a w głębi domki i kontenery poszczególnych ekip. Wzdłuż barierek rozciągają się strategiczne miejsca dla kolekcjonerów. ;) 


Widok na trasę skoczków spod domku szeroko pojętego personelu - widzimy ludzi przy barierkach na sektorze B1 i kilka znajomych twarzy przy domku. 


Magiczne schody - prawda, że idealne miejsce?


Dowód na to, że warto wjechać wyciągiem na górę. :)


Oto wspominane szaleństwo po zawodach - skoczkowie są wszędzie - przedzierają się przez tłumy kibiców do swoich aut.


A tu dowód na to, że można kupić gadżety - wzdłuż drogi widać stoiska z takimi rzeczami. 

W razie pytań, zapraszam. Został nam ponad tydzień, więc jest na to czas. 
Pozdrawiam!

101 komentarzy:

  1. Super poradnik :) bardzo pomocny :D a jak jest z sektorem a6? A Ty w którym będziesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. :)
      O sektorze A6 się nie wypowiedziałam z dwóch powodów - nigdy na nim nie byłam i zbieranie autografów z niego jest niemożliwe. Skupiam się na autografowym aspekcie wyjazdu do Wisły. Gdyby nie to, polecałabym sektor A1- bardzo dobrze mi się z niego oglądało skoki. :) Na A6 widok też musi być cudny.

      Usuń
    2. Jeśli mogę się wtrącić to na A6 też na upartego da się dostać autograf. Tam jest szyba z dziurą u góry i wiele osób stara się podać zeszyt przez nią. Kilka razy widziałam, że skoczkowie tam podpisywali, ale na pewno jest to wiele trudniejsze niż na A4 i A3 :)

      Usuń
    3. Masz całkowitą rację! Jest tam taki kawałek sektora, w którym kibice próbują działać w kierunku zbierania autografów. Jest to jednak zbyt marna szansa, żeby wzbudzać nadzieje na podobne możliwości do tych, które istnieją na A3, A4 i B1. Obrotni na pewno nie odejdą z pustymi rękoma z A6. :)

      Usuń
    4. Dokładnie :) A jak już jesteśmy przy temacie bycia obrotnym to czy masz jakieś doświadczenie z zbieraniem autografów w okolicach hotelu? Warto się tam kręcić?

      Usuń
    5. W Wiśle mam zerowe doświadczenie z hotelami. Tzn. wiem, że za czasów Vestiny i Geovity fanki czatowały pod hotelami, ale ja nie jestem zwolenniczką tego i sama nigdy do tych hoteli się nie udawałam. Teraz wszystko się zmieniło, bo zamieszkali w Gołębiewskim, a tam nie byłam, także nawet nie wiem, czy dziewczyny prowadziły podobną działalność rok temu.

      Usuń
    6. Ja byłam zimą pod Gołębiewskim dzień przed zawodami i nie widziałam nikogo. Znaczy, biegających wszędzie skoczków tak, fanki nie :) Ale nie zatrzymywałam nikogo. Niech chociaż w hotelu mają spokój. Pytam, bo w Zakopanem było to kiedyś bardzo popularne i jestem ciekawa jak sytuacja wygląda w Wiśle

      Usuń
  2. A czy np. Jak jest się w sektorze A6 to można wejść na inne sektory?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie można. masz przypisany 1. sektor i w nim siedzisz/stoisz

      Usuń
    2. Jedynie w przypadku gdy masz bilet na sektor A3 lub A4, to możesz zostać na B1, bo musisz przez niego przejść w drodze do celu. Jednakże zajmujesz wtedy miejsce "gorsze", bo bilet na B1 jest tańszy. To prawdopodobnie jedyna możliwość zamiany sektorów.
      W przypadku A6 też właściwie możesz zostać na B1, bo o ile dobrze wiem żeby dostać się do A6 też musisz przejść przez B1...
      Ale nie polecam oszustw, żeby nie było. ;)

      Usuń
  3. Czy wiesz jak jest z autografowym interesem na A1? Siedze tam, a zalezy mi na autografach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam nie zdobędziesz autografów, bo skoczkowie tamtędy nie przechodzą.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super poradnik, idę na A3.

    OdpowiedzUsuń
  6. super informacje :) tez będę w Wiśle w sobotę na pewno, ale myślę również o czwartku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. masz całkowitą rację! skocznia jest świetna, a dostęp do skoczków niebywale łatwy :) niestety w tym roku nie uda mi się być na skokach :/ zeszłoroczne zawody mam do dzisiaj w pamięci! było fantastycznie :)
    serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. ratujesz mi życie! :D będę pierwszy raz na skokach i mam bilety w sektorze B1, na szczęście będę tam aż 4 dni! będę również na otwartym treningu i postaram się na kwalifikacjach :)
    myślę, że masz rację z tymi zdjęciami + bardzo dobrym sposobem jest zeszyt, w którym są wklejone zdjęcia do podpisu i oznaczone karteczką, wtedy jest przejrzyście i wiadomo gdzie kogo zdjęcie ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy jest otwarty trening albo kwalfikacje?? Dzieki za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porady poradami, ale bez przesady, google wyręczać nie będę. Wszystkie takie informacje są na stronie wisla-malinka.com

      Usuń
  10. Ja mam a2 sektor ale spie w golebiewskim :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak to jest z biletami na kwalifikacje i treningi? Na te dwie 'rzeczy' jest jeden bilet czy osobno kosztuje bilet na treningi i osobno na kwalifikacje? (czwartek)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że jeden. Tak samo jak zimą, bilet na kwalifikacje uprawnia do wejścia już na treningi. Inaczej by się pogubili i ludzie musieliby opuszczać skocznię przed kwalifikacjami.

      Usuń
  12. A co polecasz na treningi i kwalifikacje - lepiej wziąć sobie miejsce siedzące np. na A4 czy kręcić się w B1?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całą wiedzę przelałam na ten post. Wymieniłam zalety B1 i A3/4. Wyboru musicie dokonać sami. Ja wiem, że nie da się rozdwoić i trzeba poświęcić jedne plusy dla innych. Sama zawsze rezygnuję z czatowania pod domkami, żeby mieć super widok na skoki (nawet te treningowe i kwali), a przede wszystkim uporządkowany strumień skoczków, żeby móc zbierać podpisy na zdjęciach. :) Musisz wyważyć swoje priorytety (i pomyśleć, czy chcesz zapłacić dwa razy więcej za miejsce siedzące).

      Usuń
  13. Zazwyczaj ile godzin przed rozpoczęciem otwierają bramy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam bilety z 2013. Konkursy były o 19:30 (a właściwie serie próbne), a bramy otwierali o 15:00.

      Usuń
  14. O której stać w kolejce w czwartek po bilety na treningi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić tuż przed wejściem, ale pewnie kolejka będzie. Polecam rano, jeśli będziesz w pobliżu skoczni. Jest informacja, że bilety na kwali można kupić tylko w czwartek na skoczni, więc to trochę utrudnia sprawę.

      Usuń
  15. mam pytanie, czy sektor B1 ma jakos wyznaczone miejsca? To znaczy jak mam bilet na ten sektor to mogę stać gdzie chce? I JESZCZE JEDNO PYTANKO: CZY NA SERIE PROBNA POTRZEBNE SA BILETY ORAZ CZY JEZELI BEDE OKOLO 15.00 WE WISLE A O 17.00 JEST PIERWSZA SERIA KONKURSOWA TO UDA MI SIE ZAJAC DOBRE MIEJSCE?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, możesz stać na tym sektorze, gdzie Ci się tylko podoba. Możesz olać skoki i iść bliżej domków skoczków, albo olać domki i starać się zająć miejsce gdzie ci ludzie na moim trzecim zdjęciu, gdzie widok na skocznię jest najlepszy.
      Co do drugiego pytania - seria próbna jest elementem konkursu, więc nie ma na nią oddzielnych biletów. Jeżeli konkurs jest o 17, to seria próbna o 16, a bramy pewnie otworzą już koło 13:00. Także barierki na pewno będą już nieźle obstawione, ale ogólnie niezłe miejsce powinno się znaleźć. Plus dla Ciebie, jeżeli jesteś wysoki/a, bo nie ma nic gorszego niż widok przesłonięty przez czyjąś głowę. ;)

      Usuń
  16. Hej. Świetny przewodnik. Mam pytanie , bo ostatni raz w Wiśle na skokach byłam w 2010 r. I nie wiem czy można jeszcze kupować bilet na zawody w centrum Wisły jeśli wiesz proszę o odpowiedź . Z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest coś takiego jak sklep "Wiślaczek" w centrum, gdzie są bilety na konkurs. Nie ma za to na kwalifikacje. Namiar na sklep musisz znaleźć na podanej przeze mnie stronie, bo ja sama tam nigdy nie byłam.

      Usuń
    2. Dzięki za pomoc :)

      Usuń
  17. wiesz może kto ze skoczkow zagranicznych przyjedzie?:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej :) Na zawody bierzesz zeszyt czy wywołujesz też zdjęcia u fotografa? Co do wywoływania zdjęć - starczą standardowe 10x15 czy z doświadczenia wiesz że bierze się większe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zeszyt też biorę, z praktycznych względów - jako podpórkę do zdjęć. ;) Ale oczywiście zamierzam też do niego zbierać podpisy skoczków, których zdjęć nie mam przygotowanych. Same zdjęcia wywołuję 10x15 - bo taki mam album i idealnie potem pasują. :) Do większych trudniej znaleźć dobre foty w internecie.

      Usuń
  19. a jak mam bilet na a2 to mogę isc do domkow skoczkow ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, po ostatnim skoku pędź przez budynek skoczni, wyjdziesz po drugiej stronie i trafisz pod domki.

      Usuń
  20. mam zamiar pojsc na serie probnom w piątek bilet na a2 i jak mogę najlepiej zdobyc autografy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo co komentarz wyżej - po skokach leć pod domki, to na pewno coś 'złowisz'. ;)

      Usuń
  21. Świetny poradnik! Jadę do Wisły pierwszy raz i na pewno mi się przyda :) Będę niestety tylko w sobotę, mam sektor A4. Na bilecie jest napisane, że bramy otwierają o 14, o której w takim razie powinnam być na miejscu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Logicznie myśląc - najprędzej o 14. ;) Ale jeśli chcesz zająć super miejsce przy schodach, to pewnie wcześniej, bo kolejka zbiera się już grubo przed otwarciem bram.

      Usuń
  22. Myślisz że 50 wywołanych zdjęć to przesada? :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Wywołujesz matowe czy błyszczące?

    OdpowiedzUsuń
  24. Jadę z rodzicami. Oni raczej nie będą przepychać się, żeby zdobyć autograf. Myślisz, że na zawodach można znaleźć jakiegoś towarzysza, z którym będzie można czatować na skoczków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, sama byłam świadkiem takich wydarzeń. ;)

      Usuń
  25. a wczasie serii próbnej nie mogę isc pod domki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wchodzisz wejściem głównym to możesz, ale jak od razu z drugiej strony na swój sektor, to gorzej. Nie wiem, czy w tym roku tam wpuszczali, ale kiedyś tak było i to miałam na myśli.

      Usuń
  26. Jaki zeszyt na autografy byłby najlepszy(wielkość zeszytu) W linie, kratkę czy może pusty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a4 Pusty ;)

      Usuń
    2. Ja od lat mam oxfordowski A5 w twardej okładce, w kratkę i jestem zachwycona. Co kto lubi, ważne, żeby Tobie odpowiadało.

      Usuń
  27. Z kim jeździsz na skoki?

    OdpowiedzUsuń
  28. Zależy mi jedynie na zdjęciu z Simonem kiedy najlepiej go o to poprosić, bede w sektorze b1... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zajmiesz miejsce przy barierkach, to najlepiej po jego drugim skoku. Albo w ogóle po zawodach, wielu skoczków wtedy podchodzi do fanów z kartkami, czy właśnie robić zdjęcia. A w B1 masz duże możliwości, także życzę powodzenia.

      Usuń
  29. Jeśli bramy beda otwarte o 14 to o ktorej byc zeby zając dobre miejsce (pierwsze miejsca w kolajkach)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zależy Ci na miejscu przy barierkach, to poświęciłabym sporo czasu, żeby przyjść jak najprędzej się da. Byłabym nawet z godzinę przed otwarciem bram.

      Usuń
  30. hej, jeśli jestem w sektorze A8 to jest nowo dołożony z miejscami siedzącymi za B1 czy byłaby stamtąd również możliwość zdobycia autografu albo zdjęcia szczególnie zdj.? btw. genialny blog xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam jego położenie - tak naprawdę nie wiem, jak to w praktyce będzie wyglądało. Jeżeli będzie rzeczywiście za B1, to oddzielać Cię będą właśnie kibice z tego sektora. Jednakże, po skokach możesz śmiało wejść na B1 i polować na pamiątki. :)

      Usuń
  31. Mam pytanie: Możesz podesłać mi zdjęcia skoczków które wywołujesz do autografów?

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej :) Bardzo fajny poradnik!

    W tym roku razem z przyjaciółką wybieramy się LGP. Będą to nasze pierwsze zawody na żywo, dlatego jesteśmy, delikatnie mówiąc, "zielone" w tej całej organizacji. A więc tak...

    Wybieramy sektor B1 (ze względu na możliwość "łapania" skoczków, gdyż jedziemy tam głównie po to, by dostać autografy). Wiesz może ile mniej więcej będzie kosztować bilet na czwartkowe kwalifikacje (zawody rozpoczynają się w piątek - 31 lipca) ?

    I czy może polecasz jakieś fajne, tanie noclegi nieopodal skoczni? Wiesz, mamy kupę drogi do przejechania.

    Miałaś sytuację taką, że spotkałaś danego skoczka, bądź skoczków np. na ulicy spacerując po Wiśle?

    Udało ci się z jakimś dłużej porozmawiać, mimo że są strasznie zabiegani?

    Przepraszam za tą serię pytań, ale jak już mówiłam kompletnie nic nie wiemy na temat konkursu "od kuchni", a Twój blog jest naprawdę dobrym poradnikiem. A poza tym niektóre pytania zadałam z ciekawości, jak się domyślisz :) Cóż, nic co ludzkie nie jest mi obce!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bilet na kwali na pewno będzie kosztował albo 10 zł (ze zniżką szkolną), albo 20, jeśli zniżek nie będzie.
      Jeśli chcesz nocować blisko skoczni, to polecam Willę Leśny Kącik na ul. Koszarzyskiej. Wystarczy, że zejdziesz z góry i jesteś przy skoczni. :) To był mój najlepszy nocleg.
      W Wiśle nie spotkałam żadnego skoczka spacerującego, ale jest to oczywiście możliwe.
      Ze skoczkami nigdy dłużej nie rozmawiałam, właśnie dlatego, że zawsze się spieszą, najwyżej zadałam im jakieś pytanie.
      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  33. Czy jak drukujesz fotografie skoczków do autografów do wywołujesz zwykłe zdjęcia czy jakieś specjalne kartki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłe zdjęcia z internetu. Specjalne kartki są w posiadaniu skoczków, więc nie miałabym do nich dostępu.

      Usuń
  34. Może trochę głupie pytanie, no ale trudno.... na niektórych blogach piszą, że zdobyli plastron jakiegoś skoczka. Co o tym myślisz? Czy jest na to jakaś szansa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie tylko na innych blogach, bo na moim też o tym pisałam. :) Skoro ja i inne osoby zdobyły plastrony, to znaczy, że jest szansa. Niestety, jeśli chodzi o Wisłę, tłumy przy barierkach są niesamowite i trzeba mieć masę szczęścia. Niektórzy skoczkowie nawet nie oddają plastronów, więc naprawdę jest to trudne.

      Usuń
    2. Dzięki bardzo :3

      Usuń
  35. Jeżeli na dwa konkursy miałabym sektor A1 to czy po zawodach mogę podejść pod domki skoczków czy nie bardzo bo ochrona pilnuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można, przebijesz się przez budynek - a przecież do części gastronomicznej po drugiej stronie nie powinno być problemów i jesteś w domu. :)

      Usuń
  36. Ile mniej więcej jest czasu po zakończeniu konkursu w tym całym zamieszaniu na zdobycie zdjęć i autografów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś pół godziny trwa to zamieszanie: wychodzenie widzów, pakowanie skoczków, a co za tym idzie "polowanie" na skoczków.

      Usuń
  37. Co jak mam bilet na oby dwa konkursy na A4. To bilet na B1 na kwalifikacje będzie dobrym miejscem na zdjęcia i autografy? Dużo jest ogólnie ludzi na kwalifikacjach? I w jakich sektorach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z tym co napisałam w notce. To najlepsza konfiguracja. Ilu jest ludzi możesz zobaczyć na zdjęciach z poprzednich LGP. Tam, gdzie są skoczkowie, zazwyczaj są i fani, więc łatwo nie jest. Wystarczy jednak przybyć na treningi, zająć miejsce i cele powinny zostać zrealizowane.

      Usuń
    2. A z tymi zdjęciami to najpierw zgrywasz je na płytkę albo na pendrive'a, a później wywołujesz u fotografa? Jeżeli tak to jakiej mniej więcej rozdzielczości pobierasz zdjęcia z grafiki google?

      Usuń
    3. Wywoływałam zdjęcia przez Internet, więc nie musiałam nic z nimi robić. Wybieram zdjęcia o najwyższej rozdzielczości, czyli te z kategorii "duże".

      Usuń
  38. Jeszcze jedno ostatnie pytanie czy ludzie w sektorach a4 i a3 siadają na miejscach które mają na biletach czy raczej bliżej schodków którymi schodzą skoczkowie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na biletach chyba nie ma określonych miejsc (może w tym roku coś się zmieniło?), więc siadają gdziekolwiek. Tylko fani zainteresowani autografami i zdjęciami podchodzą blisko schodów i wiszą na barierce. ;)

      Usuń
  39. Witam, pięknie dziękuję za wszystkie informacje. Pomogły mi one przy rezerwacji biletu na Puchar Świata w Wiśle w 2016r.
    Pozdrawiam
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  40. Ile przed kwalifikacjami trzeba byc żeby zajac dobre miejsca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuje sie do pytania. Jestem w czwartek na B1 i nie wiem o której przyjść zeby zająć dobre miejsce przy barierkach. I ostatnie pytanie przy któryu lepiej stanąć, bo widziałam że przy tym pierwszym od skoczni są jakby dwie barierki oddzielające fanów od skoczków.

      Usuń
  41. Hej, mam pytanie z serii 'dziwne'. Czy w tym punkcie gastronomicznym są toalety? Byłam tam rok temu, ale nie przyjrzałam się

    OdpowiedzUsuń
  42. Hej, co jakiś czas wracam tutaj, a ze względu, że będę w tym roku w Wiśle, stwierdziłam, że warto sobie odświeżyć pewne rzeczy i przeczytać jeszcze raz ;) Ja mam zarezerwowane na wszystkie 3 dni na A3, sektor fajny, ale w tamtym roku nie pozwalali wstawać jak ktoś szedł ze skoczków, ochrona straszyła itd... no i w tym roku są przypisane miejsca, więc też się zastanawiam jak to będzie :) 4 rząd niby blisko, no ale do autografów... trochę daleko,
    A jeżeli chodzi o trening otwarty, uważam, że jest to świetny pomysł. W tym roku też będą rozdawane wejściówki, ale najgorszy jest ten tłok ludzi po wyjściu z hali... Wszyscy się tak rzucili na skoczków, a ja ich wtedy tylko podziwiałam, że pomimo tego, to robią zdjęcia, rozdają autografy i generalnie mają cierpliwość do ludzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Hej! Chciałabym żebyś mi odpowiedziała, jak dostać się pod domki skoczków? (chodzi mi o te barierki, a za bariekami domki)?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz bilet na B1, to tam właśnie znajdują się te barierki, za którymi masz domki i koło których chodzą skoczkowie. Wystarczy więc przyjść wcześnie i zając sobie miejsce. W przypadku oglądania zawodów z A3 lub A4 - po zawodach schodzisz z trybun i również lądujesz w B1 (można się zorientować po mapce u góry). A jeśli masz jakiś inny sektor to napisz, wytłumaczę Ci jak się z niego dostać do barierek.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. No właśnie na kwalifikacje mam na A4, a na indywidualny na A1. Autografy raczej bd na kwalifikacjach zbierać lub po, bo jednak po Zakopanem brakuje mi kilku do kolekcji.czyli skoro mam bilet na A4, już nie muszę kupować na B1?
      Paulina

      Usuń
    3. Po prostu idąc na swój docelowy sektor A4, przechodzisz przez obszar B1. Możesz tam zostać, możesz tam wrócić po kwali, możesz tam iść w trakcie kwalifikacji. Nikomu się nie spowiadasz, bo masz bilet na droższy sektor i na B1 mają wstęp wszyscy ludzie z A3 i A4. Dlatego nie kupujesz nic ponad bilet, który masz i w dowolnej chwili idziesz pod domki.

      Usuń
    4. Dziękuję za super wyjaśnienie. To będą moje 1sze Zawody w Wiśle bo w wakacje zawsze coś miałam innego do zrobienia. Od 3 lat jeżdżę do Zakopanego i tam zebralam większą część autografów. Szkoda że nie wybierasz się w tym roku :(
      Pozdrawiam,
      Paulina

      Usuń
  44. Witaj!mam kupiony bilet na kwalifikacje na sektor A4. Czy aby dostać się pod koniec skoków na B1, muszę kupować oddzielny bilet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skądże! Sprawdzają Ci bilet przy wejściu, które znajduje się przed B1, bo z tej strony wchodzą te sektory. Czyli po wpuszczeniu na teren obiektu jesteś automatycznie w sektorze B1, potem udajesz się schodami do góry na swój docelowy sektor A4. Jak napisałam powyżej - możesz go opuścić w trakcie skoków, po skokach i iść pod domki bez kupowania jakiegokolwiek dodatkowego biletu.

      Usuń
  45. A będziesz może w tym roku na skokach? Bo tak się składa ze spędzam w Wiśle trochę więcej czasu niż gp.
    Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. W tym roku mam również sportowe plany, ale tym razem nie będę kibicem, tylko wolontariuszem. Być może nawet napiszę o tym notkę i zachęcę Was do kibicowania podczas "mojej" imprezy - Mistrzostw Świata U20 w Lekkoatletyce. ;)

      Usuń
  46. Jak uważasz, ile czasu przed otwarciem bram najlepiej przyjść, aby zająć najlepsze miejsce pod barierką w a3?

    OdpowiedzUsuń